Sala Obsługi Klienta, która dotychczas funkcjonowała w budynku przy ul. Batorego 24 w Krakowie, została przeniesiona do biurowca przy ul. Wadowickiej 8W. W nowym miejscu pracownicy małopolskiego NFZ i odwiedzający ją pacjenci będą mieli do dyspozycji czterokrotnie większą przestrzeń. Na powierzchni ponad 400 m kw. udało się stworzyć 19 odpowiednio wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi oraz dużą, wygodną poczekalnię z kącikiem dla dzieci i karmiących mam, stanowiskiem komputerowym, biletomatami i systemem informowania o zajmowanym miejscu w kolejce. Sala została także przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do nowej siedziby SOK z centrum Krakowa można bez problemu dotrzeć komunikacją miejską – w pobliżu znajduje się przystanek tramwajowy przy ul. Rzemieślniczej oraz przystanek autobusowy Rondo Matecznego. Przed budynkiem dla pacjentów przygotowano także miejsca parkingowe.
Sale Obsługi Klientów zostały otwarte we wszystkich 16 oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia 25 maja. Jednak powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami. W pierwszym etapie przyjmowani będą pacjenci – po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem Oddziału – którzy będą chcieli: potwierdzić zlecenia na wyroby medyczne, założyć Profil Zaufany, dobrowolnie się ubezpieczyć czy otrzymać podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Dla ułatwienia, jeszcze do końca czerwca swoje sprawy – z zachowaniem aktualnych obostrzeń związanych z epidemią – będzie można załatwić także w budynku przy ul. Batorego. Wnioski o wyrobienie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego czy zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, jak również oryginały skierowań do uzdrowisk, skargi dotyczące funkcjonowania szpitali i poradni w regionie można także składać drogą elektroniczną.
Opr. KD
(źródło: https://www.nfz-krakow.pl/)